19 paź 2021 2 min czytania

4 sposoby na przyspieszenie pracy z Google Ads

Spis treści

Odkąd czas muszę rozdzielać na inne obszary pracy, zacząłem romansować z (rozsądną) automatyzacją wszystkiego co się da. Ze względu na to, że Google Ads to jeden z najbardziej czasochłonnych obszarów mojej pracy, szukałem sposobu na redukcję poświęcanego czasu w tym miejscu, jednocześnie zachowując jakość. Poniżej przekazuję Ci 4 wskazówki, które znacznie przyspieszają moją pracę, jednocześnie to nie jest jakiś rocket science.

1. Wykorzystanie eksperymentów kampanii do przetestowania automatycznych celów

eksperymenty kampanii to bardzo przydatna funkcja  na koncie Google Ads, ja od całkiem niedawna zacząłem je wykorzystywać do sprawdzania jak działają automatyczne algorytmy w Google Ads. Trochę wykorzystuję Google'a do tego, żeby sam się sprawdził. Ma to bardzo ważną zaletę. Taki eksperyment nie wpływa na działanie kampanii manualnych, co jest bardzo istotne. Bo z jednej strony, wiemy że jest duża szansa, że automat "zażre", jednak mamy obawę, że po wyłączeniu wypracowanej struktury manualnej, możemy wszystko zepsuć i będziemy musieli budować wszystko od nowa. Również przyspiesza to proces testowania, bo bez funkcji eksperymentu, jedyną możliwością byłoby wykonanie testu od jednej kampanii do drugiej.


Wykonanie takiego eskperymentu jest bardzo proste. Wystarczy wejść do nawigacji do konta Google Ads po lewej stronie w "Wersje robocze i eksperymenty". Tam należy utworzyć swoją wersję roboczą i wybrać kampanię którą chcemy testować, następnie tworzymy eksperyment, określamy jego datę oraz jaka część ruchu ma tam trafiać. Po stworzeniu eskperyemntu, pamiętaj, żeby w skopiowanej kampanii zmienić cel kampanii, np "maksymalizacja konwersji"

2. Użyj Edytora Google Ads, arkusza kalkulacyjnego i etykiet, aby przyspieszyć testowanie A/B dowolnego elementu w całej kampanii.

- Otwórz kampanię w edytorze reklam, przejdź do tagu Reklamy, przewiń do paska Konta i wybierz Eksportuj > Eksportuj bieżący widok.

- Otwórz wyeksportowany arkusz kalkulacyjny, posortuj według elementu, który chcesz przetestować, zmień wartości w komórkach, gdzie znajduje się element do przetestowania, odpowiednio je oznacz za pomocą etykiet i skopiuj cały arkusz

- W tym samym widoku z kroku 1 kliknij "Wprowadź wiele zmian" w edytorze, w wysakującym okienku, upewnij się, że masz zaznaczone "Moje dane zawierają kolumny kampanii i/lub grup reklam", wklej odpowiednio skopiowane komórki.

Jeśli to możliwe, to mierz CPA w celu wyłonienia zwycięzcy.

3. Używaj automatycznego narzędzia do tworzenia SKAGów od Klientboost

- Przejdź do zakładki Master Exact i wprowadź nowe terminy wyszukiwania SKAG w kolumnie słów kluczowych.
- Przejdź na kartę FOR IMPORT, a następnie skopiuj i wklej wszystkie kolumny do Edytora Google Ads w sekcji Słowo kluczowe.
- Sprawdź nagłówki H1 na kartach Reklamy 1 i Reklamy 2. Komórki podświetlą się na czerwono, jeśli przekroczą limit liczby znaków i to musisz poprawić.
- Dodaj H2, H3, Opis, Ścieżkę 1, Ścieżkę 2 i Końcowy adres URL w obu reklamach
- Przejdź na kartę ADS IMPORT, a następnie skopiuj i wklej wszystkie kolumny do Edytora Google Ads w sekcji Reklamy.

4. Użyj skryptu N-Gram, aby zautomatyzować identyfikację wykluczających słów kluczowych, które zwiększają niepotrzebne koszty.

Dodaj ten skrypt do swojego konta i skonfiguruj:

- data rozpoczęcia i data zakończenia. Ustaw przedział czasowy, dla którego chcesz pobrać dane wyszukiwanego hasła.
- symbol waluty. Upewnij się, że ustawiono prawidłową walutę.
- URL arkusza kalkulacyjnego. Dodaj nowy arkusz kalkulacyjny do Arkuszy Google, aby skrypt miał gdzie wrzucić swoje dane.

Skrypty Google Ads to potężne narzędzie do przyspieszenia pracy.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.