Cross-sell moźe przyczynić się do znacznego podniesienia wartości koszyka ale tylko wtedy, gdy produkty, które prezentujesz, pasują do pozycji znajdujących się już w koszykach Twoich klientów.
Badanie firmy Baymard wykazało, że 52% witryn poleca produkty, które są albo całkowicie niepowiązane z kupującym, albo oparte wyłącznie na tym, co kupili inni klienci.
W 2022 roku większość ludzi oczekuje spersonalizowanych zakupów online, dlatego niepowiązane cross-sellingi rzadko działają. A co gorsza, podważają zaufanie użytkowników do Twojej witryny i firmy, obniżając wartość koszyka.
Jeśli cross-selling jest częścią Twojej strategii, rozważ te 6 taktyk, które pomogą Ci podnieść wartość koszyka:
Unikaj umieszczania stałej liczby produktów: jedna bardzo istotna sugestia produktu przyciągnie więcej uwagi, niż gdyby "rozmyła się" wśród czterech nieistotnych sugestii. Na przykład, jeśli ktoś kupuje mysz komputerową, pokaż mu tylko potrzebne baterie, a nie baterie oraz inne urządzenia peryferyjne tylko po to, by zapełnić miejsce.
Zachowaj ostrożność podczas wystawiania alternatywnych produktów: wprowadzenie alternatywnych produktów podczas finalizacji zakupu może spowodować, że klient ponownie zacznie rozważać inne opcje i przełoży proces realizacji transakcji — ostatnia rzecz, jakiej chcesz.
Produkty uzupełniające pozycję w koszyku należy wyświetlać nad produktami alternatywnymi. Na przykład, jeśli ktoś jest gotowy do zakupu pary słuchawek AirPods, nie polecaj zestawu słuchawkowego firmy Bose lub Beats by Dre.
Użyj etykiet, aby zdefiniować kontekst: jeśli chcesz dobrze zaprezentować cross-sell, ale nie masz produktów o dużym znaczeniu, rozważ użycie etykiet, takich jak „Na podstawie Twojej historii przeglądania”, „Często kupowane razem” lub „Inne produkty w tym Kolekcja." Użytkownicy będą mniej lekceważyć wątpliwe rekomendacje produktów, jeśli po prostu podasz im powód.
Nadaj priorytet produktom, które pasują do tej samej okazji i powiąż je ze sobą. Na przykład „Przygotuj rower na wiosnę” lub „Powrót do szkoły”,
Wyróżnij produkty, których klienci potrzebująna start do produktu główego. Kilka przykładów: Zabawka wymaga baterii do działania, smartfon zwykle będzie potrzebował etui i szkła ochronnego, aparat fotograficzny może potrzebować określonego typu karty pamięci itd.