7 kluczowych elementów skutecznego Planu Growth

Właściciele małych i średnich firm (MŚP) oraz przedsiębiorcy zdecydowanie mogą marzyć o przeniesieniu sukcesu firmy na kolejny poziom i jeszcze dalej. Jeśli nie robisz przynajmniej kilku "Magic Wand Thinking" od czasu do czasu, możesz chcieć sprawdzić siebie pod kątem pulsu. Jeśli traktujesz to poważnie, plan rozwoju marketingu może pomóc Ci się tam dostać.

Niewiele jest rzeczy bardziej nieodłącznie związanych z umysłem i biciem serca przedsiębiorcy lub właściciela MŚP niż spekulowanie na temat tego, jak zwiększyć wydajność, poprawić widoczność i wzmocnić dolną linię. Motywacje są oczywiście różne, ale powszechnie wiadomo, że w pewnym momencie marzenia muszą zostać przełożone na plany.

"Nie planowanie to planowanie porażki" stało się dobrze znaną barierą dla prowadzenia udanego biznesu, i nie bez powodu. Aby zapewnić, że Twój sukces na rynku jest bardziej trwały niż błysk na patelni, musisz regularnie odkładać czas na opracowanie, wdrożenie i dostrojenie planu rozwoju marketingu.

Wytrwałość w obliczu ciągłych zmian


Niektórzy właściciele MŚP i przedsiębiorcy mają pokusę, aby zrezygnować z utrzymywania planu rozwoju marketingowego. Tempo i częstotliwość zmian na rynku stały się zawrotne. Planowanie i dostosowywanie planu rozwoju marketingu może wydawać się drugorzędne w stosunku do codziennych wymagań utrzymania wszystkich talerzyków do pieczenia jednocześnie.

Nie da się tego obejść. Wszystkie siedem elementów wymienionych poniżej będzie wymagało inwestycji Twojego czasu i uwagi. Jak znajdziesz czas w danym tygodniu na przegląd, aktualizację i informowanie innych, będzie się różnić w zależności od głównej myśli twojego przedsięwzięcia.

Ogólna wizja i cele pomocnicze


Wizjonerom łatwo jest utrzymać "widok z 35 000 stóp" na każde przedsięwzięcie biznesowe schowane bezpiecznie w zakamarkach umysłu. Uznając, że przedsiębiorcy muszą trzymać przynajmniej niektóre karty przy sobie, główny problem związany ze zbytnią tajemniczością pojawia się, gdy do pomocy we wdrażaniu wizji przychodzą pracownicy i inni strategiczni partnerzy. Jeśli jesteś pomysłowym, swobodnie myślącym liderem, możesz nieświadomie uwierzyć, że inni ludzie wiedzą o wszystkim, co robisz. Najprawdopodobniej tak nie jest.

Nie oczekuj, że twoi ludzie staną się czytaczami umysłów. Zrób cokolwiek, co będzie dla ciebie najlepsze, aby wydobyć z głowy te cele i plany. Dla niektórych będzie to oznaczało nagrywanie wiadomości głosowych na smartfonie. Inni myślą najlepiej podczas korzystania z komputera i klawiatury. Jeszcze inni wolą używać ołówka i papieru.

Używaj wszystkiego, co pomoże Ci w jak najszybszym tworzeniu pomysłów. W trakcie burzy mózgów wstrzymaj się z oceną tego, co wypływa. Możesz to zrobić później. Na tym etapie Twoim zadaniem jest po prostu sprawdzenie, jak dobrze potrafisz przełożyć swoje wielkie idee na słowa, które inni mogą zrozumieć.

Cele i wizje nie muszą zajmować wielu segregatorów z trzema ringami. W rzeczywistości najlepsze deklaracje wizji często mają formę jednego zdania. Jeśli pomyślisz o swojej wizji jako o platformie, to cele, które wymyślisz, aby ją zrealizować, stanowią podbudowę.

Badania specyficzne dla niszy


Nie skąp zasobów tutaj. Ta część procesu prawdopodobnie pochłonie większość czasu, który zainwestujesz w swój plan rozwoju marketingowego. Oprócz początkowego okresu badań, będziesz chciał odłożyć kawałek czasu co jakiś czas - tydzień, dwa tygodnie, miesiąc, cokolwiek - do przeglądu, aktualizacji i dodać do tego, czego się nauczyłeś.

Badania nie muszą być nudne, albo. Owszem, niektóre godziny mogą być spędzone w poczuciu przykucia do książki lub przeglądarki internetowej, ale istnieją inne sposoby, aby odkryć, jak wygląda "najnowsze i najwspanialsze" w Twojej branży. Kto wie? Może nawet okaże się, że proces dodawania do swojej osobistej bazy wiedzy sprawia Ci przyjemność.

Ekstrawertycy zazwyczaj wolą wyjść z rutyny, spotykać się z innymi, uczestniczyć w konferencjach i wydarzeniach oraz poświęcać swój czas na służbę społeczeństwu. (Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, jak wiele możesz się nauczyć o lokalnym krajobrazie biznesowym, po prostu służąc innym). Wszystko to stanowi okazję do zdobycia wiedzy, poprawy widoczności, a może nawet zebrania szczerych informacji zwrotnych na temat swojej firmy, których w inny sposób raczej byśmy nie uzyskali.

Introwertycy mogą spędzać długie godziny z laptopem, czasopismami branżowymi, magazynami, książkami i innymi źródłami danych "solo". Co więcej, mają tendencję do rozwijania się w takim otoczeniu. Innym odpowiednim sposobem na samodzielne prowadzenie badań może być oglądanie lub słuchanie branżowych podcastów, sesji szkoleniowych, filmów typu "zrób to sam" itp. Prawdziwie efektywne badania bieżące będą czerpać z obu stylów uczenia się, ale kluczem będzie znalezienie tego, co działa najlepiej dla Ciebie i uzupełnienie tego o inne formy nauki. Głównym wnioskiem jest to, że aby nadążyć, trzeba zachować na to.

"Najlepsze przypuszczenia" oparte na danych


Do tej pory większość właścicieli MŚP i przedsiębiorców ma już to wwiercone w swoje głowy. Era podążania za przeczuciami jest więcej niż prawdopodobna w lusterku wstecznym.

To prawda, zawsze będzie miejsce dla nowatorskich spostrzeżeń i unikalnych podejść do problemów, które reszta z nas zakładała, że zostały już rozwiązane. Jednak hasłem przewodnim dla rynku XXI wieku jest data-driven.

Rozwiązania w zakresie oprogramowania do przesiewania danych rozwijają się w szybkim tempie. Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw może zakładać, że zaawansowana analityka danych jest wyłączną domeną Big Tech i jest poza zasięgiem przeciętnego przedsiębiorcy. Choć kiedyś tak było, nie jest to już prawdą. Świadczy o tym rozwój coraz szerszej gamy rozwiązań biznesowych oferowanych pod parasolem Software-as-a-Service (SaaS).

Obecnie nawet najmniejsze firmy codziennie gromadzą i generują ogromne ilości danych cyfrowych. Od początku rewolucji cyfrowej jednym z podstawowych problemów jest przesiewanie i sortowanie terabajtów informacji w poszukiwaniu najdrobniejszych ułamków danych, które właściciele MŚP mogą wykorzystać do udoskonalenia swoich produktów i usług w celu zaspokojenia rzeczywistych potrzeb.

Właściciele firm są winni sobie ponowne spojrzenie na usługi SaaS dostępne dla każdego budżetu. Zbieranie i analizowanie danych jest dziś pod wieloma względami łatwiejsze niż kiedykolwiek. Uzbrojony w poprzednio ukryte spostrzeżenia, możesz skonstruować plan wzrostu marketingowego, który wykorzystuje twarde fakty. A jeśli chcesz od czasu do czasu dorzucić jedno ze swoich (opartych na danych) przeczuć, proszę bardzo.

Plany A, B, C i D


Ilu znasz odnoszących sukcesy przedsiębiorców lub właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy nadal działają z zyskiem, korzystając z planu, który wymyślili kilkadziesiąt lat temu? Szanse są dobre, że liczba ta wynosi zero.

Jednak to nie znaczy, że nie jest na ciebie, aby wymyślić swój jeden najlepszy strzał na wykonalne Plan A. Jaka jest domyślna strategia będziesz używać do prosperowania i wzrostu? Przybij ją.

Wielu ludzi biznesu lubi używać (czytaj: nadużywać) buzzwordów takich jak agility i pivot. OK, nie krępuj się używać tych terminów, jeśli musisz. Niemniej jednak, podstawową ideą jest uważne przyjrzenie się swojemu ukończonemu schematowi planu A i celowe, zamierzone szukanie każdego słabego punktu. Przy każdym potencjalnym punkcie załamania, naszkicuj plan awaryjny dla dostosowania planu wzrostu marketingowego.

Więcej niż kilka firm nadal iść do całkowitego impasu, jeśli internet idzie w dół. Jeśli wszystko, czego potrzeba, aby zniszczyć swoją produktywność jest dla load balancer do ciosu w lokalnej firmie energetycznej, zacząć od nowa. Wymyśl alternatywę, która obejmuje regularne przerwy w świadczeniu usług, a nawet uwzględnia odzyskiwanie danych po awarii.

Nie chcesz wysłać wszystkich do domu i zamknąć stronę internetową firmy, jeśli, na przykład, pandemia zmusza cię do rozproszenia się do odległych miejsc. (Być może o wiele bardziej powszechną katastrofą byłoby wejście Twojego konkurenta na rynek sześć miesięcy wcześniej niż przewidywałeś). Niezależnie od tego, co się stanie, nie pozwól, aby nieprzewidywalne wydarzenia przesłoniły Twoją ogólną wizję przewodnią.

Spis mocnych stron, możliwości, ograniczeń i potrzeb


Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty sam, prawda? Kto lepiej skompiluje autorytatywną listę twoich mocnych stron, znanych możliwości, ograniczeń i potrzeb? Cóż, nie tak szybko. Skuteczny plan rozwoju marketingu często wymaga więcej niż tylko Twoich spostrzeżeń.

Naprawdę nie ma substytutu dla jasnego spojrzenia, bezstronnej oceny niż ktoś, kto nie ma interesu w tym, czy Twoja firma odniesie sukces, czy poniesie porażkę. Chociaż zatrudnienie zewnętrznego wykonawcy lub agencji może nie być w budżecie operacyjnym rok po roku, powinieneś przynajmniej rozważyć sprowadzenie konsultanta z udokumentowanym doświadczeniem. Gdy kwestia poufności zostanie rozwiązana w sposób satysfakcjonujący, daj swojemu ekspertowi pozwolenie na zadawanie wszelkiego rodzaju irytujących pytań, z których niektórych być może nigdy nie brałeś pod uwagę. Oto częściowa lista tego, co chciałbyś, aby zostało poruszone.

Mocne strony


Twoja firma może dominować w branży budowy widżetów, ale to jest oczywista mocna strona. Nieoczywiste mocne strony mogą obejmować lokalizację geograficzną, unikalne zestawy umiejętności pracowników, reputację online, udogodnienia dla pracowników itp.

Możliwości


Czy istnieją rynki dla Twojego produktu lub usługi, których wcześniej nie brałeś pod uwagę? Czy ostatnio zatrudniłeś pracowników o wysoce wyspecjalizowanych umiejętnościach? Czy inne gminy oferują zachęty, które znacznie zmniejszyłyby koszty operacyjne? Wszystkie te (i więcej) powinny pojawić się tutaj.

Ograniczenia


Mniej zabawne, ale wymienienie ich jest konieczne. Jeśli planowana ekspansja utknęła w martwym punkcie z powodu braku kapitału, trzeba będzie to udokumentować. Czy jesteś zamknięty w niekorzystnym wieloletnim kontrakcie? Większość z nas jest aż nazbyt boleśnie świadoma swoich ograniczeń. Jednak obiektywna perspektywa może pomóc w wyjaśnieniu tego również.

Potrzeby


Potrzeby to nie to samo, co ograniczenia. Ta sekcja Twojego planu rozwoju marketingowego może być traktowana bardziej jako "lista zakupów" niż cokolwiek innego. Nie są one przeszkodami w taki sam sposób jak ograniczenia, ale raczej aktywami, których jeszcze nie masz. Które pozycje trzeba będzie dodać do budżetu w tym kwartale? W tym roku? Za pięć lat od teraz?

Ocena ryzyka: Plusy i minusy


Większość z nas woli żyć po słonecznej stronie ulicy, ale nie stałeś się odnoszącym sukcesy właścicielem MŚP ignorując potencjalne pułapki. Twój plan rozwoju marketingowego musi uwzględniać obie strony księgi sukcesu. Nie pozwalając sobie na to, aby dać się ponieść nierealistycznym oczekiwaniom lub stać się nadmiernie moribund, staraj się znaleźć środek.

Oczywiście, głównym zagrożeniem dla każdego przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach jest rosnące ryzyko włamania, ransomware i kradzieży danych. Bezpieczeństwo cyfrowe jest najważniejsze dla każdej firmy, aby odnieść długoterminowy sukces. Twój plan musi uwzględniać dodatkowe wydatki na ochronę zarówno Twojej firmy, jak i prywatności osób, z którymi prowadzisz interesy.

Oczywiście, zarządzanie ryzykiem nie jest ograniczone do sfery cyfrowej. Na początku 2019 roku nikt nie przewidywał, że światowa pandemia zamknie sklepy, przytłoczy służbę zdrowia i wyśle wartość akcji oprogramowania do wideokonferencji na księżyc. Podczas przeprowadzania oceny ryzyka, pomocne może okazać się otwarcie swobodnej rozmowy z agentem ubezpieczeniowym i kancelarią prawną, która reprezentuje Twoją firmę. Jeden lub obaj ci profesjonaliści prawdopodobnie zaoferują spostrzeżenia, które mogłyby zostać pominięte w inny sposób.

Bieżąca ocena i weryfikacja


W środowisku akademickim powszechnie wiadomo, że każdy doktorant, który z powodzeniem opublikuje swoją pracę, jest "wiodącym ekspertem na świecie" w danym temacie. Jednakże, to twierdzenie o sławie trwa przez około jeden lub dwa dni. Jak tylko ktoś inny opublikuje kolejną pracę na ten temat, poprzednia praca tej osoby jest oczywiście nadal aktualna, ale już nieaktualna.

Miej na uwadze tę koncepcję przestarzałości, gdy planujesz i uruchamiasz swój plan rozwoju marketingowego. Będziesz chronić się przed frustracją rozpoczynając proces, jeśli zrozumiesz na początku, że będziesz musiał aktualizować i ulepszać swój plan rozwoju marketingowego.

Przygotowanie i elastyczność są wszystkim


Rzeczywiste uruchomienie promu kosmicznego trwa mniej niż 10 minut. Jednak nikt przy zdrowych zmysłach nie kołuje kawałka metalu na pad i paski kilka silników do niego. Przybycie na lift-off zakłada tysiące i tysiące godzin intensywnej pracy.

Podobnie, Twój plan wzrostu marketingowego będzie wymagać sumiennego wysiłku, ale upewnij się, aby mieć trochę zabawy po drodze. Jeśli można założyć, że nie wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jest więcej niż połowa bitwy. Czy jesteś przygotowany na to, by szczerze zabiegać o porady i opinie? Jeśli tak, to wzmacniasz swoją strategię marketingową, dodając do portfolio swojej firmy mądrość innych. Miej wielkie marzenia i pozwól innym robić to samo w Twoim imieniu.