Estymowanie budżetu Demand Generation

Szacowanie budżetu na generowanie popytu może być trudnym ćwiczeniem, zwłaszcza jeśli nie masz zbyt wielu danych. Przypuszczalnie znasz swoje bieżące wydatki i jak przekłada się to na pozyskiwanie w Inbound. Może to być całkiem niezłe miejsce na start, które pozwoli Ci określić procentowy wzrost liczby przychodzących potencjalnych klientów, jednak możesz też skorzystać z odwrócenia tego modelu i zastanowienia się co musi się zadziać żeby otrzymać efekt X. Na przykład:

- Cel na koniec roku: zwiększenie przychodów z 50 tys. miesięcznie do 100 tys.

- Cel w przychodach: Biorąc pod uwagę odpływ klientów, musimy zwiększyć sprzedaż o 55 tys. (50k jako wzrost + 5k buforu)

- Średnia wartość klienta: 5 000 zł

- Czyli musimy pozyskać 11 nowych klientów. To prawie jeden nowy w miesiącu

Tutaj warto spojrzeć na dotychczasowe dane:

- Współczynnik konwersji z SQLi na klientów = 25% (podkładasz wedle historycznych danych). To oznacza, że należy wygenerować 44 SQLe, które będą chciały z nami rozmawiać.

- Współczynnik konwersji z leadów na SQL to 20%, czyli musimy wygenerować ok 220 leadów.

-Koszt leada waha się od 30 do 50 zł, czyli budżet do realizacji wzrostu to dodatkowo 6600 - 11000 zł

Widełki są dość szerokie oraz rozkład budżetu będzie wahał się jeszcze przy doborze kanałów i działań.