Użytkownicy w Internecie mają ograniczony czas uwagi. Przeglądają strony internetowe (i przyswajają informacje z prędkością 1 000 000 mil na godzinę). Jedynym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi jest wyróżnienie się wśród tego całego chaosu. I tu właśnie z pomocą przychodzi kolor. Sprawdza się to szczególnie w dzisiejszym świecie, ponieważ firmy starają się wykorzystać ten rodzaj psychologii do przyciągnięcia większej liczby klientów. W tym przewodniku opowiemy o tym, jak kolory wpływają na konwersję i pomagają w rozwoju biznesu.
Kilka faktów o kolorach i produktach
Według niektórych badań, kiedy ludzie kupują produkt, 93% z nich twierdzi, że kolor jest dla nich największym czynnikiem decydującym o wyborze produktu.
Ocena produktu trwa zaledwie 90 sekund, a 90% tej oceny opiera się wyłącznie na kolorze.
Dwie trzecie klientów nie kupuje potrzebnego urządzenia, jeśli nie jest ono dostępne w wybranym przez nich kolorze.
Badania wykazały, że osoby, które czytają czasopisma, rozpoznają kolorowe reklamy o 26% częściej niż reklamy czarno-białe.
Case studies
Oto kilka case'ów, które pokazują, w jaki sposób kolory wpływają na konwersję.
- Pizza Hut
Wszyscy wiemy, że Pizza Hut jest jednym z najlepszych miejsc, w których można zjeść pizzę, ponieważ gdy tylko zobaczymy logo lub punkt sprzedaży tej marki, zaczynamy czuć się głodni i szczęśliwi. Ale czy wiesz dlaczego? Ponieważ mówi się, że kolor czerwony pobudza apetyt i chęć konsumpcji, podczas gdy kolor żółty stymuluje szczęście i ciepło.
- Amazon.com
Logo Amazon.com zawiera żółtą, zakrzywioną strzałkę. Podobnie jak w przykładzie Pizza Hut, kolor żółty oznacza ciepło i szczęście. Tutaj strzałka, która porusza się od a do z, ma wiele znaczeń. Pierwsze z nich jest oczywiste, że zawiera wszystkie produkty od a do z. Drugie to uśmiech, który pokazuje radosny wizerunek firmy.
Zastosowania
Przyjrzyjmy się kilku zastosowaniom tego, jak kolory wpływają na konwersję i psychologię ludzi. Innymi słowy, zobaczmy, jakich kolorów można użyć na swojej stronie internetowej, aby dotrzeć do odbiorców.
- Jeśli chcesz dotrzeć do kobiet
Istnieją trzy kolory, które kobiety kochają: zielony, niebieski i fioletowy oraz trzy, których absolutnie nie znoszą: pomarańczowy, szary i brązowy. Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnej grupy kobiet, zalecamy używanie kolorów, które one kochają, a unikanie tych, których nie preferują.
- Jeśli to mężczyźni potrzebują wsparcia
Trzy kolory, które kochają mężczyźni, to zielony, niebieski i czarny, a trzy, których się brzydzą, to zazwyczaj fioletowy, pomarańczowy i brązowy. Więc jeśli chcesz kierować swoją ofertę specjalnie do mężczyzn, możesz chcieć trzymać się z dala od fioletowych, pomarańczowych i brązowych kolorów na swojej stronie internetowej.
Wnioski
Bardzo kolorowe quizy nie są rozwiązaniem, ale staranny dobór kolorów do rynku docelowego jest tym, czego potrzebujesz.
Właściwy dobór kolorów jest tak samo ważny jak chwytliwe nagłówki, modne słowa kluczowe i interaktywne treści. Jeśli więc chcesz poprawić czas na stronie i współczynnik klikalności, musisz używać odpowiednich kolorów wraz z właściwą treścią, aby przyciągnąć więcej użytkowników.