Statystyki nie kłamią: 97% kupujących zanim dokonają zakupu poszukują informacji o produkcie w internecie.
Statystyki nie kłamią: 97% kupujących zanim dokonają zakupu poszukują informacji o produkcie w internecie. Przeszukują kanały społecznościowe, przeprowadzają wyszukiwania w Google i pożerają blogi, aby znaleźć dla nich idealny produkt. Przy tak wielu platformach i kanałach do wyboru, istnieje duża szansa, że Twoi odbiorcy są rozproszeni w różnych miejscach. Dotarcie do nich często oznacza obecność na wielu kanałach jednocześnie i dostarczanie wiadomości, które odpowiadają tym kanałom. Ale nawet jeśli żonglujesz wieloma platformami jednocześnie, nadal ważne jest, aby wszystko było spójne, gdziekolwiek jesteś. Według badania konsumenckiego Real-Time Retail przeprowadzonego przez BRP Consulting, 87% klientów chce spójnego doświadczenia we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy jest to poczta e-mail, media społecznościowe, czy witryna internetowa.
W tej części w grę wchodzą recenzje: stanowią kluczową część doświadczenia zakupowego i powinny być włączone do każdego kanału.
Oto, jak możesz wykorzystać referencje w swojej strategii marketingu cyfrowego.
1. Recenzje w reklamach społecznościowych
Reklamy na Facebooku z recenzjami mają średnio 300% wyższy współczynnik klikalności (CTR), 50% niższy koszt kliknięcia (CPC) i 50% niższy koszt pozyskania (CPA). Dołączenie słów Twoich klientów jest oczywiste.
Nie tylko na Facebooku recenzje przynoszą świetne wyniki; jedno studium przypadku na Instagramie pokazuje, że reklamy z recenzjami mają 13,9% niższy CPC.
Dodaj opinie klientów do swoich reklam w mediach społecznościowych, aby zwiększyć liczbę kliknięć i wzbudzić zaufanie kupujących. Możesz umieścić je w nagłówku, głównym tekście lub w wizualizacji, aby stworzyć przyciągającą wzrok grafikę.
2. Recenzje w Twoich wiadomościach email
84% osób ufa opiniom online tak samo, jak ufa rekomendacjom od znajomych i rodziny.
Wślizgiwanie się do skrzynek odbiorczych klientów z potężnymi dowodami społecznościowymi może poprawić CTR i zaangażowanie w kampanie e-mailowe.
Spróbuj umieścić je obok rekomendacji produktów, w wiadomościach e-mail o porzuconym koszyku, prezentuj je przy wprowadzaniu produktów i wyróżnij je w swoich biuletynach, aby zwiększyć zaufanie.
3. Recenzje w Twoich reklamach Google
Oceny w postaci gwiazdek zwiększają współczynniki klikalności reklam Google nawet o 17%. Takie proste dodanie może zrobić dużą różnicę, ale może też przyciągnąć bardziej kwalifikowany ruch na strony Twoich produktów i ostatecznie zwiększyć sprzedaż.
4. Recenzje zwiększające SEO
Witryny z recenzjami mogą cieszyć się 45% wzrostem ruchu w porównaniu z tymi, które tego nie robią, ponieważ recenzje stanowią 9,8% wszystkich czynników rankingowych w wyszukiwarkach.
Co więcej, poprawa ocen gwiazdek z trzech do pięciu gwiazdek może zwiększyć współczynniki klikalności w SERP nawet o 25%.
Utwórz w swojej witrynie dedykowaną stronę z recenzjami, taką jak Dreamland Baby, i zapełnij strony produktów i inne kluczowe punkty w całym cyklu zakupu recenzjami, aby zwiększyć rankingi wyszukiwania