Jak zamknąć lukę w programie poleceń?
Jeśli masz system poleceń, na 100% masz klientów, którzy są gotowi Cię polecić, ale z niewiadomych przyczyn tego nie robią. Znamy to z życia, gdzie negatywna opinia rozniesie się w mgnieniu oka, jednak żeby otrzymać pozytywną, to już trzeba się namęczyć. To się nazywa luka w programie poleceń. Luka może być ogromna: jedno z badań wykazało, że 83% klientów wyraziło chęć polecenia kogoś, a tylko 29% faktycznie to zrobiła.
Oto jak możesz załatać tą dziurę:
Korzystaj z kanału, który generuje najwięcej poleceń z atrybucji z ostatniego kliknięcia. Jeśli większość z nich z ostatniego kliknięcia pochodzi z emaili, wysyłaj prośby o polecenie z tego kanału. Nie próbuj nakłaniać klientów do udostępniania tego, np. na Twitterze. Atrybucja ostatniego kliknięcia sygnalizuje, że Twoi klienci na danym kanale podejmują zdecydowane działanie, a właśnie o to nam chodzi, żeby tą bezczynność, zamienić na akcję.
Zmniejsz opór, pisząc wcześniej klientowi całą komunikację do polecenia, której będzie potrzebować. Nie pisz treści sprzedażowych. staraj się napisać to tak, jak do swojego przyjaciela, którego faktycznie chcesz przekonać do zakupu produktu czy usługi. Warto również zrobić kilka wersji, żeby klient miał wybór treści, która jemu najbardziej odpowiada.
Skróć proces do absolutnego minimum. W programie Gusto klienci udostępniają link polecający za pośrednictwem mediów społecznościowych lub poczty e-mail za pomocą dwóch kliknięć.
Użyj heatmap (takich jak Hotjar), aby zobaczyć, jak klienci korzystają ze strony docelowej Twojego programu poleceń. Popraw komunikaty tam, gdzie pojawią się wąskie gardła, koncentrując się na przejrzystości i korzyściach z programu. Daj tej stronie tyle samo szacunku, co innym stronom.