Przy odpalaniu kanałów reklamowych zawsze mamy dylemat, w jakie kanały inwestować pieniądze? Który kanał będzie dla mnie najlepszy? Co, jeśli jesteśmy na początku drogi i nie mamy żadnych danych?
Przy odpalaniu kanałów reklamowych zawsze mamy dylemat, w jakie kanały inwestować pieniądze? Który kanał będzie dla mnie najlepszy? Oczywiście, wszystko należy przetestować ale co, jeśli jesteśmy na początku drogi i nie mamy żadnych danych?
Poniżej przedstawiam Ci schemat, który ułatwi Ci podjęcie takiej decyzji (szerszy opis pod obrazkiem)
Słowem wyjaśnienia, oto proces który idzie za tym drzewem;
- Musisz określić jaki prowadzisz typ biznesu (B2B, B2C)
- Następnie określasz barierę wejścia (czy produkt/usługa są drogie i skomplikowane czy nie trzeba się nad nimi długo zastanawiać?)
- Dalej w przypadku wysokiej bariery wejścia dla B2B, określasz tzw. Customer Lifetime Value, czyli w dużym skrócie CLTV oznacza ile pieniędzy pojedynczy klient może zostawić podczas Waszej relacji biznesowej. Tutaj podałem przykład 15 000 zł na podstawie własnego doświadczenia, jednak w niektórych branżach ten próg może być niższy.
- W pozostałych przypadkach musisz określić czy na produkt/usługę jest wysoka intencja (jest już rynek i popyt), czy produkt/usługę należy odkryć (niska świadomość)
Na podstawie tych odpowiedzi jesteś w stanie wylistować sobie wstępny wachlarz kanałów reklamowych, w które warto inwestować.
P.S.
Skrót Google Ads Int. odnosi się do kampanii na wysoką intencję, czyli frazy ściśle związane z produktem/usługą.
Google Ads Disc., tu miałem na myśli "discovery" (nie mylić z kampanią Discovery), czyli zarówno frazy na odkrycie produktu (związane z pytaniami, np. zaczynające się od "jak"?, oraz kampanie typu display czy YT)