Metryka North Star jest niezbędna, jeśli chcesz maksymalizować wzrost w Twojej firmie. ta metryka jest fundamentem długofalowego rozwoju, ponieważ ona będzie przypominała Ci o Twoim celu, który łatwo jest zgubić podczas codziennej pracy.
Growth hacking to często gwałtowne skoki wzrostu, w krótkim czasie, jednak ważne jest to żeby pamiętać o utrzymywaniu klientów w długiej perspekitywie, zdobywać ambasadorów marki i zmienić swój marketing w dobrze naoliwioną maszynę do zarabiania pieniędzy.
Twoja „Gwiazda Północy” powinna znajdować się w centrum Twojej strategii rozwoju.
The North Star Metric (NSM) to wskaźnik, który firma wykorzystuje jako punkt odniesienia dla swojego rozwoju. Ta liczba najlepiej odzwierciedla wartość, jaką Twoja firma przynosi klientom. Ponadto metryka North Star wyznacza kierunek długoterminowego wzrostu Twojej firmy w porównaniu do krótkoterminowego.
Dobrze znane przykłady metryki North Star to:
Metryka North Star pomaga Twojej firmie na wiele sposobów:
Skupienie: cała Twoja firma skupia się na tym samym. Na poziomie zespołów pewnie będziesz skupiać się na innych KPI's, ale ostatecznie każdy z nich ma prowadzić do wzrostu Twojej North Star.
Przejrzystość: Każdy może na pierwszy rzut oka zobaczyć, jak dobrze radzi sobie firma na podstawie jednej metryki, a nie zawiłych raportów finansowych.
Koncentracja na kliencie: Firma jest bardziej zainteresowana dodawaniem wartości dla klienta niż jej pozbawianiem, więc automatycznie robisz miejsce na retencję, utrzymanie klienta, co często jest pomijane. A to jest wielkim błędem
Wypracowując swoją metrykę North Star dbasz o swój fundament. Jest to również świetne ćwiczenie na znalezienie takiej metryki biznesowej, która jednocześnie daje wielką wartość klientowi. Będąc już świadomym takiem metryki, znacznie łatwiej jest pracować nad ulepszaniem biznesu na mniejszych kawałkach.