Nie wszystkie Twoje reklamowe kampanie na LinkedIn odnoszą sukces? Bez odpowiedniego śledzenia i analizy wydajności mogą po prostu przynieść przeciętne rezultaty lub całkowicie Cię zawieść. Ale jest na to sposób! Piksel LinkedIn.
Piksel LinkedIn to magiczny kod, który dzięki wykorzystaniu plików cookie, śledzi, co się dzieje z potencjalnymi klientami, gdy opuszczają platformę LinkedIn i odwiedzają Twoją stronę internetową, oraz jak reagują Ci, którzy przechodzą z Twojej strony na LinkedIn.
Dzięki zdobytym informacjom możesz dokładniej zbadać, które kampanie odnoszą sukces, jak je zoptymalizować i jak ponownie dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców. Posiadanie tych informacji umożliwia Ci przeprowadzenie szczegółowej analizy, aby dowiedzieć się, które kampanie są skutecznie, a które nie. Możesz także zidentyfikować, które czynniki przyczyniają się do ich sukcesu i wykorzystać te wnioski do doskonalenia i tworzenia innych kampanii.
Ponadto, dzięki pikselowi LinkedIn, masz możliwość retargetowania. Oznacza to, że możesz skierować swoje reklamy do osób, które wcześniej wykonały interakcję z Twoją stroną internetową. Wykorzystaj te informacje, aby dostarczać spersonalizowane komunikaty i oferty, które przyciągną uwagę i skłonią te osoby do kolejnych działań.
W rezultacie, posiadanie tych informacji i umiejętne wykorzystanie piksela LinkedIn daje Ci większą kontrolę nad swoimi kampaniami, pozwala na optymalizację i skupienie się na odpowiednich grupach odbiorców, co przyczynia się do osiągania lepszych wyników marketingowych.
Jak stworzyć piksel LinkedIn?
- Zaloguj się do Menedżera kampanii LinkedIn za pomocą swojego konta.
- Po zalogowaniu przejdź do zasobu kont, a następnie wybierz opcję Insight Tag z menu rozwijanego.
- W sekcji Insight Tag, kliknij "Zarządzaj tagiem Insight tutaj" i wybierz "Zobacz tag".
- W tym miejscu zobaczysz kilka opcji. Zaznacz pole wyboru "Samodzielnie zainstaluję tag" - to spowoduje wygenerowanie kodu Piksela, który będziesz mógł zainstalować samodzielnie.
5. Skopiuj wygenerowany kod Piksela LinkedIn.
Teraz, gdy masz już kod, pozostaje Ci go wkleić w odpowiednie miejsce na swojej stronie internetowej. Aby to zrobić, przejdź do zaplecza (back-end) swojej witryny, zazwyczaj tam, gdzie możesz edytować kod HTML strony. Zlokalizuj sekcję </head> w kodzie strony i wklej skopiowany wcześniej kod przed zamknięciem tego tagu.
W ten sposób włączasz tag LinkedIn Insight na swojej stronie internetowej. Po wykonaniu tych kroków będziesz mógł śledzić aktywność użytkowników na stronie, co dostarczy Ci cennych danych dotyczących kampanii reklamowych. Pamiętaj, że potrzebujesz trochę ruchu na swojej stronie, aby Piksel zaczął zbierać dane.
A jak wykorzystać piksel LinkedIn do kampanii remarketingowych?
- Śledź wizyty w witrynie pod kątem konwersji: Piksel LinkedIn pozwala śledzić wizyty użytkowników na Twojej witrynie i monitorować ich działania, takie jak dokonywanie zakupów, rejestracja na stronie czy pobieranie plików. Możesz użyć tych danych, aby ocenić skuteczność kampanii i zoptymalizować swoje oferty.
- Zbierz dane demograficzne witryny, aby uzyskać bezpłatne leady: Piksel LinkedIn umożliwia zbieranie danych demograficznych odwiedzających Twoją witrynę. Możesz wykorzystać te informacje do tworzenia bardziej ukierunkowanych reklam i zdobywania darmowych leadów.
- Retargetuj odwiedzających, aby zmienić ich w subskrybentów: Wykorzystaj piksel LinkedIn do retargetowania odwiedzających, którzy nie dokonali konwersji na Twojej stronie. Możesz ponownie dotrzeć do nich za pomocą odpowiednich reklam, które skłonią ich do zapisania się na subskrypcję lub newsletter.
- Retargetuj za pomocą treści i buduj podróż klienta na bieżąco: Piksel LinkedIn pozwala śledzić interakcje użytkowników na Twojej stronie, co umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii remarketingowych. Możesz dostarczać treści dopasowane do etapu podróży klienta, w którym się znajdują, aby skutecznie kierować ich w kierunku zakupu.
- Twórz grupy odbiorców dla kluczowych obszarów witryny: Piksel LinkedIn umożliwia tworzenie grup odbiorców na podstawie konkretnej aktywności na Twojej stronie. Możesz utworzyć grupy na podstawie odwiedzonych podstron, dokonanych zakupów, pobrania materiałów czy wypełnionych formularzy.
- Zbieraj pośrednie informacje zwrotne na temat kampanii: Piksel LinkedIn dostarcza informacji o interakcjach użytkowników na Twojej stronie. Możesz analizować te dane, aby ocenić skuteczność kampanii i wyciągać wnioski na temat ich optymalizacji.