Pętle wzrostu (Growth Loops) zamiast lejka

Lubię takie tematy, które podważają status quo. Koncepcja Growth Loops, mówi o tym, żebyśmy zapomnieli o lejkach.

WUT?

Już tłumaczę. Zacznijmy od tego, czym z definicji są pętle wzrostu:

Według Reforge, to zamknięte systemy, gdzie input (nakłady), generuje output (produkt wyjściowy) za pomocą jakiegoś procesu, który ponownie może być zreinwestowany w input.

Masło maślane. Tłumaczę na ludzki:

Najprościej ujmując -> wkładasz 1000 zł w Google Ads, wyciągasz z niego 2000 zł, następnie wszystkie zarobione pieniądze ponownie reinwestujesz w Google Ads. Zamykamy pętlę.

To jest pętla wzrostu w bardzo dużym uproszczeniu.

Pętle pomagają w zwiększaniu wzrostu, tj. mają cechę "samoskalowalności", która rosną w czasie

Dlaczego to ważne?

  • Pętle pomagają pozyskać nowych klientów za pomocą istniejących ścieżek klientów, a tym samym zmniejszyć inwestycje w pozyskiwanie nowych klientów, co ma wpływ na rentowność.
  • Jeśli Twój model Growth nie ma cechy rośnięcia w czasie, to powoli umiera, a Twoi konkurenci zaczynają Cię przeskakiwać.

Lejki tworzą silosy, tj. każda strategia, nad którą pracujesz, rozpływa się w czasie, ponieważ nie koncentruje się na użytkownikach, produkcie lub samym modelu. Mówiąc prościej, zawsze musisz szukać nowych sposobów na pozyskiwanie użytkowników na górze, a każda taka strategia może z czasem się osłabić.
Ale pętle pomagają myśleć inaczej i patrzeć jednocześnie na użytkownika, produkt, kanał i model w zamkniętym ekosystemie. Tak więc pętla jest bardzo ściśle powiązana z Twoim produktem i kanałem, co jest niemożliwe do skopiowania dla innych. To sprawia, że Twój model biznesowy lepiej broni się przed konkurencją.

Dowiedz się czym jest Growth Hacking