Robić gated content czy nie?
Na pewno znasz to uczucie, gdy tworzysz świetny materiał, a potem siedzisz i patrzysz, jak nikt nie konwertuje?
Wszyscy w pewnym momencie tego doświadczyliśmy. Chociaż możemy to przypisać złemu copy na stronie lub czemuś innemu, częściej dzieje się tak dlatego, że nie udowodniłeś odwiedzającym, że Twoja treść jest warta tego, aby zostawili swoje dane.
Pomyśl o tym. Tak wiele firm tworzy treści bez większej dbałości o szczegóły i jakość. Kupujący zauważyli to i podchodzą do gated content z coraz większym sceptycyzmem.
Wchodzić czy nie wchodzić?
W sytuacji, gdy coraz więcej kupujących cierpi z powodu zmęczenia formularzami, a współczynnik konwersji spada, wielu z nas w świecie marketingu staje przed strasznym pytaniem: Wchodzić czy nie wchodzić?
Szczera odpowiedź brzmi... to zależy.
Na przykład, jeśli prowadzisz oryginalne badania lub tworzysz białe księgi zawierające spostrzeżenia lub przemyślenia wyszukanych autorów, istnieje znacznie większa szansa, że odwiedzający wypełnią formularz, aby uzyskać do nich dostęp (zwłaszcza jeśli nie mogą uzyskać tych informacji gdzie indziej!).
Z drugiej strony, jeśli gated content działa jak wąskie gardło lub odstrasza użytkowników, najlepszym rozwiązaniem może być zmniejszenie liczby pól formularza lub całkowite odblokowanie treści.
W firmie Foleon eksperymentowano z obiema metodami. Po przeniesieniu się na odblokowane treści w zeszłym roku zauważyli ogromną zmianę w liczbie konwersji i większe zaangażowanie w treści
Oto jak to zrobili:
Do kwietnia 2021 r. większość ich e-booków, białych ksiąg i webinarów na żądanie była zablokowana. Widoczna była znaczna liczba użytkowników odwiedzających ich treści, ale konwersja tego nie odzwierciedlała.
Pracownicy firmy Foleon stwierdzili, że uzyskają znacznie lepsze zasięgi, jeśli uwolnią swoje treści premium, a tym samym lepiej wyeksponują markę. Pozbycie się formularzy oznaczałoby również więcej pobrań, share'ów i backlinków.
Pozwalając użytkownikom na podjęcie decyzji czy kontaktować się z fimą, czy nie okazało się, że ci są bardziej skłonni do rozmów.
Etapowe odblokowywanie i analiza danych
Inicjatywę odświeżania rozpoczęto od białych ksiąg i interaktywnych raportów, a następnie webinarów na żądanie. Te treści stanowiły większość wszystkich ich zasobów.
Proces odblokowywania przebiegał etapami, począwszy od kwietnia 2021 r. i kontynuując przez cały rok, testując po drodze założenia i mierząc wyniki, aby upewnić się, że realizują swoje cele.
Od momentu rozpoczęcia strategii odblokowywania w kwietniu zeszłego roku ich wskaźniki konwersji wzrosły, a liczba opportunities wzrosła czterokrotnie.