Wszyscy doskonale wiemy, że jeśli chcemy budoważ zaangażowaną społeczność na adresach mailowych, należy korzystać z double opt-in. Jednak to generuje nam problem w postaci dużej liczby adresów, które się zapisują i... niestety nie potwierdzają swoich adresów email. Można temu zaradzić w bardzo prosty sposóļ.
Większość marketerów ustawia automatyzację e-maili powitalnych, która wita nowych klientów zaraz po rejestracji.
Ale ludzie odruchowo je odrzucają: więcej spamu.
Dlatego opóźnij wiadomość powitalną o 15 do 45 minut. Opóźnienie czasowe usuwa mentalne połączenie subskrybenta między jego rejestracją a Twoim e-mailem. To omija odruch ignorowania.
Ustaw nazwę nadawcy wiadomości e-mail na osobę z Twojej firmy, a nie nazwę firmy. Wiadomość e-mail od Mateusza Baranowskiego prawdopodobnie zostanie otwarta i przeczytana niż wiadomość e-mail od Horizon Marketing. To bardziej ludzkie.
Napisz unikalny temat. Nie pisz po prostu „Dziękujemy za dołączenie!” Zamiast tego napisz coś, w co ludzie będą chcieli kliknąć. Allbirds pisze „Witamy w Stadzie”. Grammarly zawiera „Ty + Grammarly = Gotowy do działania”.
Powinniśmy optymalizować wszystkie etapy ścieżki klienta, a powitalne wiadomości e-mail nie są wyjątkiem.