Te 5 maili powinny być Twoim standardem, żeby zwiększać przychody

Zespół Gumroad przeprowadził wywiady z najlepszymi ekspertami od email marketingu żeby podzielili się, jakie maile wysyłają do swoich klientów. Tak powstała lista maili, które powinien wysyłać KAŻDY, niezależnie od branży i tego, co sprzedaje.

Email powitalny


Konsumenci  wręcz oczekują, że otrzymają powitalnego maila, zaraz po zapisaniu się do newslettera, czy co jakiś kawałek contentu, czy lead magnetu, czy produktu. Statystyki mówią same za siebie. Średni współczynnik otwarć wiadomości powitalnej wynosi 50%, a średni współczynnik klikalności to 26,9%.

Wykorzystaj to i do tej wiadomości dorzuć dodatkową zniżkę, prezent albo po prostu podlinkuj swój produkt.

Email z Twoim najlepszym contentem

Chcesz wywrzeć trwałe wrażenie na nowych subskrybentach? Wyślij im swoje najlepsze treści. Może to być lista Twoich najlepszych newsletterów, artykułów lub treści na social media. Dzięki temu wywrzesz pozytywne wrażenie na odbiorcy i stworzysz oczekiwanie, że będziesz dostarczać wysokiej jakości treści, co powinno zwiększyć współczynnik otwarć w przyszłości.

Próbka produktu

Nie każdy subskrybent jest od razu gotowy na zostanie Twoim klientem. Możesz pomóc im podjąć taką decyzję, wysyłając próbkę swoich płatnych produktów. Chodzi o danie im wglądu od środka na Twoje produkty i problemy, które rozwiązują. Na przykład jeden moduł z twojego kursu lub jeden rozdział z twojego e-booka, 7-dniowy trial Twojej usługi, przykładowy raport z Twojej obsługi -- proste, a może zrobić drastyczną różnicę.

Email z informacją zwrotną

To jeden z najważniejszych e-maili, jakie możesz wysłać klientom. Feedback to najlepsze paliwo do optymalizowania wszystkiego, co robisz. Gdy klient kupi Twój produkt, wyślij mu e-mail z prośbą o opinię lub wystawienie oceny. Możesz także dodać szybką ankietę za pośrednictwem Typeforms, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, czego chcą Twoi odbiorcy i jak możesz się poprawić, na przykład optymalizując treści, Landing Page, e-maile czy treści na Social Mediach.

Emaile typu upsell


Pozyskanie nowego klienta może kosztować średnio pięć razy więcej niż utrzymanie obecnego klienta. Oznacza to, że Twój e-mail upsellingowy jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie przychodów. Możesz sprzedawać obecnym klientom nadchodzące produkty, produkty o wyższej cenie, produkty partnerskie, czy sprzedawać produkty o niższych cenach.