Twoja strona główna nie pozwala Ci na kreatywność? Pomyśl o mikrostronie
Czasami bywa tak, że masz produkt, lub usługę, którą sprzedajesz za pomocą swojej strony internetowej. Bardzo chcesz dodać kilka "fajerwerów" do tej strony, ożywić kolory, zmienić messaging, jednak na straży stoi na przykład dział zgodności, brandingowy, czy po prostu brandbook. Co wtedy zrobić? Możesz stworzyć mikrostronę, na której możesz uwaolnić pokłady kreatywności.
Mikrostrona to oddzielny "podmiot" względem Twojej strony głównej, stworzona do celów marketingowych. Zwykle ma własną domenę i adres URL. Marketerzy zazwyczaj wykorzystują mikrowitryny do promowania wydarzeń i nowych produktów, często z większą swobodą twórczą niż pozwala na to ich główna marka.
Poza samym faktem, że możesz wyjść poza ramy swojej witryny głównej, kolejną korzyścią takiego zabiegu, może stać się viral marketing, który ma większe prawdopodobieństwo wystąpienia z nową, niczym nie kojarzącą się marką.
Kilka przykładów:
- Apka do medytacji Calm stworzyła donothingfor2minutes.com (nic nie rób przez 2 minuty), , która zachęcała odwiedzających do nie dotykania myszy lub klawiatury przez dwie minuty.
- Firma Adobe stworzyła Creative Types, test osobowości, który określa, jak różni ludzie postrzegają świat i tworzą rzeczy.
- Platforma wirtualnych lekcji muzyki Rock Out Loud Live kupiła domenę IKilledZoom.com, aby pokazać, że jej jakość dźwięku jest lepsza niż w przypadku Zoom.
Co zrobić, żeby uzyskać najlepszy efekt?
- Skoncentruj się na odpowiednim temacie. Twoja mikrowitryna powinna odnosić się do branży lub problemu, który rozwiązuje Twoja marka.
- Nie zapomnij o linku do Twojej strony głównej. Logo Twojej marki nie musi być centralnym punktem Twojej mikrowitryny, ale powinno być zauważalne i łatwe w rozpoznaniu "czyja to sprawka".
- Niech strona będzie interaktywna. Interaktywne mikrowitryny, takie jak quiz Adobe lub gra Calm, angażują użytkowników i zwiększają prawdopodobieństwo, że podzielą się nimi z innymi.
- Unikaj nadmiernego komplikowania. Pojedyncza strona docelowa jest w porządku; podobnie jak minimalistyczne projekty. Przykład: portal WhatTheFuckIsMyTwitterBio.com firmy Digiday, który w sposób organiczny przyciągnął 100 000 użytkowników, został założony w dwie godziny.