Według badań, popupy, pomimo że sprawiają wrażenie natrętnych, nadal działają i konwertują ok 3% ruchu ze strony.
Dobrze opracowane pop-upy w kontekście odpowiedniego momentu wyświetlenia, potrafią skonwertować nawet 10% ruchu!
Jak to zrobić? Wykorzystaj regułę 60%:
Otwórz analitykę swojej witryny i zobacz, jaki jest średni czas spędzony na określonej stronie, na której chcesz użyć wyskakującego okienka.
Ustaw pop-up tak, aby pojawiało się po 60% średniego czasu spędzonego na określonej stronie. Na przykładzie, jeśli średni czas spędzony na stronie wynosi 50 sekund, ustaw pop-up na 30 sekund.
To jest moment, w którym użytkownicy mają wysokie zaangażowanie, jednocześnie zbliżają się do końca sesji. To jest najlepszy moment na wyciągnięcie od nich adresu mailowego w zamian za np. jakiś lead magnet.
Ważne: Projektując pop-upy, upewnij się, że CTA i lead magnet są bezpośrednio związane ze stroną, na której aktualnie znajduje się odwiedzający.